About me

About my art

Text in swedish and english. Copied from another homepage.



Naturens själ

Jag har målat o h tecknat sedan barnsben. Min teknik med kombinationer av tusch, grafit- och färgpennor och akvarell har jag utvecklat helt på egen hand, även om jag gått många målarkurser genom åren i bland annat teckning (kroki), porslins- och akvarellmålning.


På senare tid har jag även arbetat  med mönsterdesign för textilier.

 

Jag är född och uppväxt i Helsingborg i mitt älskade Skåne, men har bott och arbetat i Stockholm i många år. Jag är journalist till yrket men har alltid jämsides haft måleriet som bisyssla. Det har blivit många utställningar genom åren.

 

Inspiration hämtar jag från naturen, från blommorna, träden, djuren - ja, från de underbara konstverk som egentligen bara finns i Guds fria natur.


Jag tecknar mina motiv med tusch, grafit- och färgpennor i olika kombinationer, och ibland lägger jag på en dusch akvarellfärg för att avsluta det hela.

 

Fotorealistiskt måleri har aldrig intresserat mig. Jag vill skildra förnimmelser och upplevelser som fyller mig så starkt när jag betraktar något vackert i naturen och som jag inte hittar andra ord för än  magi, mystik. I brist på bättre, och kanske en smula pretentiöst, försöker jag  fånga NATURENS SJÄL i mina bilder och mönster.



The soul of a flower

My paintings - my world


I use different styles of watercolour, ink and pencilwork, but I often favor fluid strokes and hazy
backgrounds to clean, crisp lines and defined edges. So I think I am a "loose watercolour painter".
Someone said: "A loose painting is just trying to communicate visually with suggestions rather
than trying to describe everything in precise detail.
" I couldn´t say it better myself.
Painting Fast and Loose - that is what suits my personality best. It means that I must also
carefully prepare for what is going on on the paper when the colour is very wet and runs
out of order if I do not know what I want the result to be.

 

 Watercolour is like life

Better get it right the first time -

you don't get a second chance

(Sergei Bongart

(1918-1985, American painter born in Kiev,Ukraine.) I often use the so called wet-on-wet techniques when I paint. It simply means wet paint applied onto wet paint. Yes, it takes practise before you get it right the first time. Yes, you don't get a second chance! It is really too easy to get  the work look like a muddy puddle on a country road in the rain.

 

What dreamy shapes can do

Adding paint to a wet layer of paint on the paper produces a soft, diffused look as the colours mix. And that is what I love so much with watercolours.

This method is the best way for suggesting movement in my paintings, and as I am not interested in photo realistic art myself, I think diffusing, dreamy shapes is the most lovely way to avoid sharp details that prevents you from creating your own images in your mind when you consider a work of art.


Diplodenia. Watercolour. My garden sketchbook.






FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM OCH FACEBOOK





 

Comments

Popular posts

Novemberglöd i växthuset

Rosor i november

Wonderful magnolia in bloom