Första frosten

Jag är inte överdrivet förtjust i vintern, men vackert är det ändå så det förslår när frosten slår till. Jag sprang ut i kylan och tog dessa bilder. Så roligt att se naturens växlingar månad för månad.

Än är det november och jag försöker blunda för det juliga bling-blinget på stan. Men visst finns det juldekorationer som är väldigt vackra, ändå föredrar jag naturens egna små mästerverk och i förmiddags försökte jag som sagt fånga några med iphonens kamera.

Jag älskar att måla poinsettias, eller julstjärnor, som denna typiska julblomma oftast kallas. Det är konstigt för jag är inte så förtjust i själva växten. Hellre pyntar jag hemmet med amaryllis, julrosor, tallkottar och järnek, och i dag skaffade vi den första amaryllisen.

Se gärna mina akvareller och textilmönster här

Frostrosor

Rafaela vid brunnen och Dante vår älskade lilla mini schnauzer



Popular posts

Novemberglöd i växthuset

Rosor i november

Wonderful magnolia in bloom